ÅRET SOM GIKK..

Da var 2018 her og 2017 er nå bare historie. For meg har 2017 hvert et fantastisk år, så fantastisk at det er vanskelig å sette ord på det. Jeg har oppnådd ting jeg ikke trodde jeg kunne i en alder av 18 år, jeg har blitt kjent med en haug av flotte mennesker og ikke minst har jeg opplevd noen fantastiske steder i verden. For å si det sånn kommer dette innlegget for det meste til å inneholde ordet fantastisk - for det er det 2017 har vært for meg, fantastisk!

Skjermbilde 2018-01-01 kl. 20.44.33.png

JANUAR

Januar var en relativt rolig, men fin og givende måned. Er det en ting jeg spesielt husker fra denne måneden så var det en skoleoppgave vi hadde. Det var jeg og to andre som lagde en dokumentar om uteliggere i Oslo. Vi smurte baguetter, kjøpte pledd og skrev en hyggelig lapp. Da dagen kom for å levere ut dette ble det en overveldende følelse av lykke. Det å sette seg ned med  noen og bare slå av en prat, betyr så mye mer enn hva vi tror. Vi løper forbi og unnskylder oss med at vi har det så travelt, men den gleden man gir noen ved kun å slå av en liten prat, er en glede som definitivt ikke kan kjøpes for penger.

FEBRUAR♥

Februar måned var kanskje den beste måneden i 2017. Jeg har så mange fine og minneverdige stunder fra februar måneden. Jeg fylte 18 år og feiret med gode venner, besøkte Roma med mamma og fikk delta som pressefotograf på Oslo Runway. Det å fylle 18 i seg selv er jo veldig morsomt og noe jeg tror alle ser frem til. I bursdagsgave av mamma og pappa var så heldig å få en tur til Roma, en tur jeg kommer til å huske for resten av livet. Februar var også en måned der jeg fikk muligheten til å delta og oppleve den norske moteuken. Nok et surrealitisk, men fantastisk minne.

Skjermbilde 2018-01-01 kl. 21.11.03.png

MARS♥

Mars var nok en rolig måned der det ikke skjedde så altfor mye. Når det er sagt var måneder som Mars der jeg tok meg ekstra god tid til venner jeg ikke ser så ofte, men også litt ekstra tid med venner jeg går på skole med. Gode middager, filmkvelder, kino og sene fredagskvelder med film og kos.

APRIL♥

April var virkelig årets reisemåned og jeg elsket det. Jeg var i London med klassen min og herregud som vi koste oss. Dette er et minne fra videregående jeg kommer til å huske lenge. I Mars reiste jeg også på min første tur alene sammen med min gode kompis Martin. Denne gangen gikk turen til København. Vi var der i kun 3 dager, men det er de korte turen jeg har satt ekstra stor pris på i år. Det å bare komme seg litt bort fra det vanlige og hverdagslig er noe jeg har satt ekstra pris på i 2017.

Skjermbilde 2018-01-01 kl. 21.30.52.png

MAI♥

Mai er nok måneden jeg forbinder med mye stress i den forbindelse av at eksamensperioden nærmet seg. Det var mye (kanskje litt for mye) sene kvelder med forberedelser til eksamen. Oppi alt stress og styr var det også mange fine kvelder med venner der sofaen, fjernkontrollen og netflix-maraton sto i fokus.

JUNI♥

For å si det sånn var juni ti ganger med stress og styr enn mai. Nå hadde eksamen stresset virkelig tatt seg opp for for fullt. Jeg kom opp i medie og engelskeksamen. Med stolthet kan jeg si at jeg fikk 5 på engelskeksamen og 6 på medieeksamen. Etter eksamensperioden var over var jeg mildt sagt i lykkerus over så gode resultater.

JULI♥

Endelig kom den etterlengtete og veldig nødvendige ferien. Jeg husker at jeg tok ferie med utrolig god sanvittighet, for så gode karakterer har jeg aldri fått på skolen. For å si det sånn, så var det deilig å se at den beinharde jobbingen viste resultater. Første ferien i sommerferien var turen til Vilnius med mamma. Vilnius var en spennende og interessant by. Som dere ser på bildene under så er vi flinke til å kose oss, hehe

Skjermbilde 2018-01-01 kl. 22.16.59.png

AUGUST♥

Sommerferien nytes godt med venner og familie. August var også måneden jeg jobbet mest, men som jeg koste meg på jobb!. Selvom det ble mye jobbing, ble det også en liten tur til. Jeg og mamma tok nok en gang frem kofferten og reiste til Barcelona. Som jeg skrev innledningsvis kommer ordet fantastisk til å bli nevnt flere ganger, for Barcelona var uten tvil FANTASTISK!
Jeg husker også godt at 14.august var da jeg og min kjære bestevennine Ane, bestilte våres første tur sammen - turen skulle gå til London i romjulen.

barcelona

SEPTEMBER♥

September går nok også inn i gruppen over rolig måneder. Skolen hadde så å si akkurat begynnt etter ferien, så det var relativt rolig på den fronten også. Så i september var det bare det samme gamle som skole, jobb og vennekvelder. Det som kanskje skiller seg mest ut fra september, var nok telturen vi hadde med klassen. Det var en lang, tung og våt tur. Vi gikk i nesten fire timer, med sikkert 15kg på ryggen, søkk våte hele gjengen. Det fine med turen var at vi alle hadde tidens beste humør og egentlig bare storkoste oss.

OKTOBER♥

Høstmåneden i løpet av året hadde endelig kommet og det var nok en gang på tide å pakke kofferten for et nytt eventyr. Turen gikk til Gdansk med en av mine beste venninner, Sibel. Dette var en tur vi bestilte i sommerferien og vi hadde gledet oss hver eneste dag etter vi bestilte. Dette er nok også en av de turen jeg kommer til å huske, kanskje mest fordi det var min første venninne tur - men også fordi vi koste oss gløgg ihjel. I Oktober var jeg også så heldig å få lov til å være med på premieren på bloggerne på Teatro i Oslo, som mange vet så jobber jeg som fotograf for bloggeren Anne Brith, og så heldig som jeg var fikk jeg lov å være med på premieren.

Skjermbilde 2018-01-01 kl. 22.33.42.png

NOVEMBER♥

Det er ikke til å legge skjul på at dette var måneden jeg lengtet mest etter ferie og fri. Det var mye stress med både jobb og skole, å jeg var rett og slett utslitt. Igjen kommer jeg tilbake til dette med vennekvelder. Det er gullverdt når man bare vil koble litt av og kose seg.

DESEMBER♥

Min desidert favoritt måned i løpet av året. Jeg elsker julen og selvom jeg er blitt såpass gammel er det alltid like spennende med ventetiden frem til julaften. I år har desember hvert ekstra spennende og morsom fordi det har vært ufattelig mye som har skjedd. Julen i seg selv, London tur, bryllup og nyttårsaften er bare høydepunktene fra desember.

♥ ♥ ♥

Som dere ser kan jeg med hånden på hjertet si at 2017 har vært et fantastisk og ikke minst givende år. Det kommer et innlegg med nyttårsforsetter og planer for 2018! Jeg gleder meg hvertfall kjempe masse til året som kommer, det håper jeg dere gjør også